maandag, november 14, 2005

Bespiegelen

Ik had er de Coppa Universitatea, aflevering honderdzoveel voor laten schieten. Even een kans om het niveau van de promotiedivisie op te snuiven in Vinkhuizen, waar Shadows voor de beker tegen Mosquito's/Lely 2 mochten. (Onze inschrijving voor het bekertoernooi is nooit tot stand gekomen, omdat we op moment van inschrijving nog volop hoopten dat sommige ploegen de stap naar de promotiedivisie niet zouden nemen.)
Mosquito's zijn wel gepromoveerd en dus mochten wij niet doorgaan met waar we mee bezig waren. Hard feelings? Een beetje. Ze doen het redelijk, maar nog niet volgens verwachting.
Als wedstrijd stelde deze pot niet veel voor. De Mosquito's waren erg lang en erg vast van achter de 3puntslijn. De Shadows, die geen vrij hadden van de competitie en een dag eerder op 99 punten waren blijven steken tegen Jahn II, stelden zich behoorlijk te weer, maar van strijd of spanning was geen sprake en ook het publiek hield zich meer bezig met de beoordeling van de scheidsrechters, dan met het spel. Toch ben ik jaloers op de Shadows, die deze wedstrijd toch maar hebben. Je gaat bespiegelen hoe je het zelf gedaan zou hebben.
Ik vond de spelverdeling van de Amsterdamsen er niet erg bijzonder uitzien en had graag meegemaakt hoe die tegen fullcourt defense op de been was gebleven. Naar datzelfde, weerbaarheid tegen veel druk, was ik ook van de Shadows wel geïnteresseerd, maar ook dat bleef onder de muts, want Mosquito's zette de lange meiden in een kleine zone.
Een verspilde middag? Natuurlijk niet. Ik weet in elk geval, dat de Shadows zich niet zonder slag of stoot gewonnen gaan geven. En daar kan ik erg naar uitzien. Dat komt van de winter pas.
En ik weet, van scheids Piet, die ook in het organisatiecomité van de Noorderrondritten op de schaats zit, dat mien Iesbewies eraan komt. Laat de winter maar komen.
Kaj

Geen opmerkingen: