woensdag, april 20, 2011

gimmick time




Nou ja, gimmicktime? Doe maar niet zo denigrerend over de periode tussen de competities!
Een reboundring een gimmick? Nee een pronkstuk van coachingvernuft. En de reboundeinsatz heb ik ook al in de laatste week van de competitie gericht ingezet. Een dribbelbril is ook geen echte gimmick maar een bewustwordingstool.
En een Basketball Ontwikkelspel is al helemaal geen gimmick. (maar daarover genoeg)
Feit is wel dat sommige coaches zich niet echt bezig houden met de invulling van deze periode. Sterker nog: hij komt niet eens in het jaarplan voor. Het basketballjaar duurt van september tot eind april en de rest van de tijd krijgt de speler weer terug.
Bij ons niet. Wij gaan gewoon door maar de druk is eraf en we gebruiken soms wel eens dingen die de rest van het jaar in een plastic zak in mijn locker liggen. Gimmicks? Nou dingen.
En dan merk je weer eens dingen op. De reboundring past helemaal niet goed in de ringen van de WAShal. Hij wordt bevestigd met haakjes binnen de echte ring. Maar die is hier niet helemaal van ronde buis. De ring bestaat aan de achterzijde ter versteviging uit plaat. En daar wil zijn haakje niet goed om. Ach gut. En dan gaat het ding los. En dan is hier ook niet zo'n handige keukentrap-scheidsrechtersstoel waaraan in gewend was in de HES. Mmmmh Dat wist ik allemaal niet. In elk geval heb ik dat handige pronkstuk niet zo vaak meer gebruikt, dus.
En nu heb ik de dribbelbrillen weer opgediept. "Moet dat?", vragen mijn meiden. "Ja dat moet", zeg ik dan. "Kijk straks maar als je ze weer af doet....."

Geen opmerkingen: