zondag, oktober 24, 2004

klasseverschil

Waarom is dat eigenlijk? vraagt mijn levensvriendin. Dat de promotiedivisieclubs tegen eredivisie spelen voor de beker, bedoelt ze. Wij verliezen met ruim zestig immers, volstrekt kansloos, dus. Eh tjsa, goede ervaring, weet je wat er aan schort, enzo.
Nieuwsgierig duik ik in de andere uitslagen. Het is waar: bij voetbal is er nog wel eens een verrassing mogelijk, bij ons soort veel-punten-sporten is het volslagen duidelijk. De regeling, die ik me uit een behoorlijk grijs verleden nog kan herinneren, waarbij de ploeg uit de lagere divisie, per klasse 10 of 20 punten kado kreeg, is allang verlaten.
Ik vergelijk ons maar even met andere modale of lage promotiedivisieclubs, die tegen betere eredivisionisten opboksen:
Baros verliest met 71 van Binnenland,
Batouwe met 58 van Tudo,
Black Eagles met 77 van Perik, het is allemaal vergelijkbaar.
Onderste helft eredivisie tegen betere promotieploegenlevert een ander beeld op. Niet dat het echt spannend geweest zal zijn maar toch: Hoofddorp tegen Grasshoppers; 31 verschil, is nog afzienbaar en Cangeroes gaat zeker niet af met 23 tegen Leiderdorp . Binnenland 2 spant de kroon van de underdogs: een verschil van slechts 24 tegen Den Helder lijkt dan al heel andere koek.
We spelen een duidelijk spel, zoveel is zeker. mijn eerste antwoord was best voldende: dan weet je wat je tekort komt.

Geen opmerkingen: