zaterdag, mei 21, 2011

cross over

Zou een Uil stemmen op een Moessie, als die kandidaat stond voor de Uraad?
Hoe diep zitten de verschillen?
Ik maak me maar weer eens sterk voor de crossover. De gezamenlijke belangen overstijgen de verschillen... De kritische massa is van de clubs samen is groot genoeg, afzonderlijk zijn ze te klein, ook voor en stem in de ACLO, wat betekent dat ze kleiner zullen gaan worden, in elk geval in aandacht.
Het crossover gebied is het middelste deel van de club. Beginners laat je even met rust - toppers kun je in het huidige tijdgewricht niet zomaar zelf opleiden en die zijn dus druk met hun eigen ding. Dat moet ook.
In het midden zit het hart van de studentenclubs. Basketballliefhebbers (3 ll'en) die naar boven kunnen kijken en naar beneden en om zich heen. Een kweekvijver voor basketballniveau en bestuurswerk, vandaar uit ontwikkel je je invloed naar de rest van de sportwereld. Daar is, op gebied van teamindeling en persoonlijke ontwikkeling de meeste winst te boeken. Daar zitten doorstoom mogelijkheden. Een dankbaar werkterrein voor de sporttechnische begeleiding die meer wil zijn dan alleen maar dat.
Ik pleit ervoor om in dit gebied van de studentenbasketballerij continuiteit te bewaken. Vroeger hanteerde ik het zogenaamde "aanrakingsprincipe" iedereen die door lijn ging, zou ik tenminste een jaar training geven. Dat hebben we al lang geleden los moeten laten. Het is vervangen door het betrokkenheidsprincipe waarbij iedereen tenminste door iemand van de vaste staff begeleid zou zijn. Ook dat is er niet meer.
Ik zou wel weer terug willen naar de tijden dat we met twee teams tegelijk trainden, in elk geval 1 keer per week. We zijn dan altijd zeker van een kritische massa voor de Algemene Basketball Ontwikkeling. Als het vaste kader in beide clubs wortelt is dat ook makkelijker monitoren en adviseren en daarmee het ideaal van betrokkenheidsprincipe binnen bereik.
Ik houd van principes, niet van vastroesten: Ik cross nu weer over naar de Uilen maar blijf ook verankerd in Moestasj. Ik hoop ook in the flesh.

Geen opmerkingen: