dinsdag, september 06, 2011

tussen 8 en 10.000

10.000 uur staan tussen jou en een topprestatie op een bepaald vlak. Dat je een goede dokter wordt of een goede schooljuf, een concertpianist of een goede basketballer. 10 jaar zeg maar. Nou dan heb je nog wel even, vind je niet?
Met de meiden van Uilen 2 zitten we nu ergens tussen 8 uur en die 10.000. Op veel verschillende plekken daartussen natuurlijk. Sommige speelsters hebben er al wel een paar jaar met 10+ uur per week opzitten. Van dat soort jaren heb je er dus 20 nodig voor jouw echte top. Jouw echte top, want hoe goed de rest van de wereld ondertussen is, dat heb je niet in de hand.
Het is een beetje veel. Voor de meeste mensen mag het wel iets minder, want je moet niet vergeten, dat het ook nog eens om uren echte training gaat. Dus buiten je comfort zone... No pain no gain.... Ik stel voor dat we het serieus aanpakken, maar ook vaak proberen of het al lekker gaat. Op mijn opschrijfboekje staat een lijfspreuk (ik heb er wel meer...): hoe meer ik oefen...hoe meer geluk ik krijg...
op naar de 10.000 uur bewust leven, dan maar.

Geen opmerkingen: