vrijdag, september 19, 2008

weer beginnen

Morgen begint er weer een basketballseizoen. Ik heb er zin in. Er is veel te bereiken als team en individueel bij Moestasj meiden 1 (in basketballende dames geloof ik niet)
Gisteren speelden we een oefenwedstrijd tegen HSVB U22 met veel meiden die ik ken van Kamp. Leuke enthousiaste groep en dat zijn mijn meiden ook. In stand ging het gelijk op, omdat Moestasj wel erg goed overschakelde van achter naar voren maar erg slordig met de kansen omsprong. Een concentratiekwestie en een ervaringskwestie, volgens mij. We kregen nl kansen die heel goed waren: twee passes, met veel dynamiek aanbieden op center en niet te missen kans van binnen (9), die -concentratie- toch gemist werden of die werden omgezet in een 3, 4 kansje door een gebrekkige balans, bijvoorbeeld.
Allemaal dingen die door meer spelen op dit tempo (ervaring) verbeterd zullen worden. Ik stel natuurlijk wel vrij hoge eisen...bijvoorbeeld praten, aansluiten, met een sense of urgency rondlopen en in hun bubble zitten, kijken, druk op alle schoten, verdedigingsrebounds, aanvalsrebounds, help geven, daar ook praten, screenen, snijden, faken, passen als dat kan (drietiende langzamer beslissen) vrijlopen en niet vrij staan, goede schoten mooi nemen, bezig zijn met het proces en niet met het resultaat, elkaar herkennen, erkennen en merkbaar waarderen, het woord UBUNTU iets lager van toon yellen, smeerkaas gebruiken om je niet de kaas van het brood te laten eten en nog wel meer.
Omdat ik zoveel dingen wil zeggen, zoek ik echt een beperkt aantal dingen per training uit, waar ik me met voorbedachte rade op concentreer. En dan nog.....
Gisteren en morgen is dat balans in de aanval en heerschappij in de eigen bucket. Beide zijn we nog lang niet klaar mee. Ook de paar frisse minuutjes van Lauren from down unda redden ons net niet en we komen op het scorebord vier puntjes tekort waar we ons niet druk om maken. Morgen gaan we verder met beginnen.

Geen opmerkingen: