zaterdag, januari 30, 2010

De winter verbroedert


Ik zei het op deze plek altijd over sport. Bij sport heb je echter altijd winnen en verliezen. Een verschil in belangen (en soms verschillen in inzichten die een kloof slaan) Het moet anders gezegd: teamwork verbroedert.
Een mooi voorbeeld was gisteren, toen Miriam met onze bus in een sloot gleed. 5 vierkante meter gladde weg was wel genoeg. Ze had niks en kon me vanaf de rand van het dorp rustig te woord staan.
Toen kwam de een na de andere dorpsgenoot aanwandelen om te vragen hoe het ging. De dichtstbijzijnde ging koffie zetten en zo keken we een paar minuten later naar een uitzicht dat we anders nooit gehad hadden.
We konden vanachter het raam ook een onderzoekje doen naar de interesse van andere voorbijgangers. Eentje stopte zefs, klom uit de auto en vergewiste zich ervan dat er geen beknelde of anderszins hulpeloze wezens in de bus zaten.
Het werk waarmee de bus uit de sloot werd getrokken was geen werk voor een team. Een rustige vakman kon het met zijn spullen makkelijk af. Dorpsbewoners die voor een versperde weg kwamen te staan hadden ook meer belangstelling voor ons welbevinden dan haast. Verbroedering. Je zou er haast voor de sloot in rijden.

1 opmerking:

Gertivx zei

Leuk laid back stukje. Ik heb jouw blog door wordle [http://www.wordle.net/] heen gehaald. Wat me op viel aan de woordenwolk die er tevoorschijn kwam dat er niet uit te halen was wat het thema van het blog zou kunnen zijn. Ik had verwacht basketbal en moestasj terug te kunnen vinden. Probeer maar eens je teksten via wordle om te zetten in een woordenwolk. Dan zie je mogelijk wat ik bedoel.