zondag, november 13, 2005

Eurospeelster

Het is de lezers van dit weblog al opgevallen.
We hebben dit jaar weer een Eurospeelster. Eentje met een extra gewricht in de arm.
Rine heeft de afgelopen week een heel belangrijke rol gespeeld in ons team. Niet alleen scoorde ze twee wedstrijden het meest (en in betrekkelijk weinig minuten ook nog) , ze nam ook de donderdag training over van Peter en aan de enthousiaste geluiden tijdens en opmerkingen achteraf te oordelen, was het erg leuk. Leuk basketball is goed basketball. Ik moet nog wel een verslagje vragen...
Des te groter is mijn verbazing als ik hoor, dat er bij de Uilen richtlijnen schijnen te bestaan over het plaatsen van buitenlandse spelersters in teams. "Niet in de hoogste teams, want er is een taalbarrière" Gelukkig wist ik dat niet...
Ik ben erg voor kruisbestuiving op elk niveau. Ik juich Bulgaren in heren 1 en Duitsen in dames 1 toe, net zoals ik blij was met de Belgen, Spanjaarden, Deensen en m'n 2 Finse eredivisiespeelsters de Hongaarse die ooit aan kwamen waaien en onze cosmopolitische sport hebben verrijkt. Weg met de barrières. Weg met de richtlijnen. En hierheen buutenlaanders!
Kaj

Geen opmerkingen: