zondag, juni 05, 2016

achterflaptekst

Beste lezers,
(Ja ik richt me maar speciaal tot jullie, al komen natuurlijk ook andere wezens een blik werpen op deze uithoek van het internet. Er is een goede reden om me tot jullie te richte.)
Ik ben jullie een excuus schuldig. Nu heb ik eindelijk, na 40 jaar license to coach, die bundeling van stukjes gepubliceerd en toch ben ik eigenlijk niet klaar. Velen van jullie hebben het papieren exemplaar inmiddels in handen en wat moet het een teleurstelling zijn geweest: het boek is niet compleet: Zoals de bibliothecaris van de UB al zei: "Moet ik nou zelf al die pagina's gaan tellen? En er staat geen ISBN-nummer in, ook!" En zoals een gewaardeerde collega opmerkte: "Dan kom je dus ergens tussen Bobby Knight en John Wooden op mijn plank maar dan kan ik je niet terugvinden want er staat niets op de achterkant!"
Het is waar. Ik trek me die kritiek allemaal aan. Dat hoort beter. Het volgende boek wordt ook beter, dat beloof ik. 
En zelf heb ik dan nog het dingetje van de flaptekst. Ook die ontbreekt op het boek. En eigenlijk moet iemand anders die ook schrijven, natuurlijk. 
Maar gelukkig ben ik ook blogger en hoef ik me dus niet aan alle conventies te houden en daarom voeg ik hier dan toch maar een zelf uitgeflapte tekst toe: uitprinten en opplakken, ik juich elke vorm van huisvlijt toe.

Flaptekst
Om dit boekje te waarderen, moet je wel een paar flinke horden nemen: je moet namelijk wel van basketball houden of tenminste van sport in het algemeen of dan toch van studeren, van wetenschap of van samenwerken, van de maatschappij of desnoods van het leven zelf. 
Anders zou ik er niet aan beginnen want over andere dingen gaat het niet.

Geen opmerkingen: