zondag, februari 13, 2011

Uilen 7


Twee wedstrijden tegen Uilen. Eerst Uilen 4 en toen Uilen 3, geloof ik. Leuk, open speltype, verdedigen, achter de bal aan, knokken voor elk punt. Het soort tegenstand waar je beter van wordt.
Maar je moet me maar niet kwalijk nemen dat ik de twee teams in een keer behandel. Er is namelijk nogal wat overloop. Waarvan ik vind dat dat niet hoort. Uit oogpunt van een eerlijke competitie is het niet in de haak. Als een vereniging besluit dat dubbelagenten ook in de onderlinge wedstrijd naar believen bij beide teams mogen worden ingezet, zal ik het er niet meer over hebben. Het spelen was leerzaam en leuk, daar niet van. (En Chiara is een van mijn favoriete tegenstander-points van de klasse- maar quattro-formaggi...)
In de eerste pot was het vooral het eerste kwart waarin de press het sluipmoordenaarswerk deed en werd pas in het laatste kwart het verschil wat groter, in de tweede wedstrijd kwamen we pas in het laatste kwart aan ons eigen spel toe.
Over twee wedstrijden was het Moestasj1- Uilen 7: 120-83.
Nog even over "ons spel": Dan spelen we echte aanvallen, met veel beweging, behoorlijke screens en inside-outside acties en focus op de finishing touch. Daarmee, en met een behoorlijke verdediging slaan we een gaatje en in de onrust en haast die dat bij de tegenpartij losmaakt scoort de press opeens ook weer een streak. Dat vervolgens ook de ballen nog mooier vallen is een resultaat van het goede gevoel dat erbij hoort. Voorlopig is het nog een illusie om te denken dat "ons spel" met alle ubuntu zich over een hele wedstrijd kan afspelen. De rest van de pot is het vaak toch teveel contraproductieve genialiteit, die veel onnodige fouten tot gevolg heeft. Gelukkig hebben we ook veel passie en kneedgum in de ploeg.
Een stuk kneedgum is inmiddels weer vertrokken naar haar eigen land. Het was leuk dat Eeva er was. We hebben met haar niet verloren en dat was een prettig gevoel. Maar misschien is ook wel hoopgevend dat ze de laatste twee potten niet zo haar stempel op het spel heeft weten te drukken, terwijl we toch goede overwinningen pakten. Other people raised to the occasion.
Eeva toonde bij afscheid nog wel andere kwaliteiten, waarvoor mijn dank en waarvan hierbij bewijs. (Ik weet niet of hier ook veel gum aan te pas is gekomen.)
Er komen een paar semaines sans aan. Veel spelen is het plan. Verder wennen aan de nieuwe constellatie en voorbereiden op de laatste 5 potten van deze competitie.

Geen opmerkingen: