vrijdag, september 14, 2012

Rep, PREP and other STUFF.

Rep. Staat mijn reputatie op het spel? Eigenlijk beschouw ik mezelf als tamelijk onthecht op dit soort terreinen. Maar sinds ik in het dagelijks leven ook als burgercoach werk, merk ik dat de wet van Boot: "als een erkende expert met een grote reputatie (Boot zelf) zegt dat de coach een goede coach is, is het een goede coach", toch op gaat. "Niet wie u bent, maar wie u kent", om het maar kort te zeggen.
Ik weet het niet, hoor. ik was altijd zo'n erkende expert, dacht ik, maar sinds dit seizoen een paar interessante speelsters vooral voor een andere coach hebben gekozen, ben ik hard geconfronteerd met het feit dat reputatie geen generaties stand houdt...
Nou ja: als het dan te voet komt en met de brommer weer gaat, weet ik welke stappen genomen moeten worden: Reputatie is a four letter word: W-O-R-K. ( of was het S.H.O.W.?) Terug naar de inhoud!
Prep. Voorbereiding, maar ook: Primary REception Position. Een van de fraaie zelfgemaakte begrippen van coach Devenzio. Wat is in welke situatie the place to be? Een vorm van netwerken eigenlijk. Dat ze je zien staan, dat ze weten dat ze van je op aan kunnen... en dat dus ook op het veld. En dat we dat dan bij ons heel goed doen en dat we daar dan weer een reputatie van krijgen. Zo een beetje, dacht ik.
Trouwens, Devenzio is de erkende expert op het gebied van spelersontwikkeling. Zij bekendste boek is STUFF all good players should know. En dat heb ik uitgeleend aan iemand. Maar aan wie ook weer?
De reputatie van een geordende geest streef ik allang niet meer na..

Geen opmerkingen: